Κρέατα

Είναι σαφές από τις συστάσεις των ειδικών ότι το κόκκινο κρέας, δηλαδή το βόειο κρέας, το αρνί και το χοιρινό, παίζει το δικό του σημαντικό ρόλο στο πλαίσιο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Το κόκκινο κρέας είναι φυσικά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, που σημαίνει ότι προσφέρει σημαντική ποσότητα βιταμινών και μετάλλων. Το κρέας έχει υψηλή περιεκτικότητα επίσης σε νερό, κάτι το οποίο βοηθάει να περιέχει λιγότερες θερμίδες σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα.

Οι βιταμίνες Β, η θειαμίνη και η ριβοφλαβίνη, που περιέχονται στο κρέας ενισχύουν την υγεία του δέρματος και βοηθούν στην απελευθέρωση  ενέργειας από διαιτητικούς υδατάνθρακες. Η νιασίνη είναι επίσης σημαντική για την απελευθέρωση της ενέργειας και κάνει καλό στην υγεία του πεπτικού συστήματος. Η βιταμίνη Β6 είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού και βοηθάει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Κοτόπουλο: Είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών, οι οποίες προσφέρουν στον οργανισμό τα απαραίτητα αμινοξέα (δηλαδή, τα απαραίτητα δομικά υλικά για τη λειτουργία των κυττάρων). Κατέχει σημαντική θέση στο διαιτολόγιο μας, διότι έχει υψηλή διατροφική αξία, ενώ παράλληλα δεν επιβαρύνει τον οργανισμό με περιττές θερμίδες, λόγω της χαμηλής περιεκτικότητας του σε λιπαρά. Είναι φτωχό σε κορεσμένα λιπαρά οξέα, τα οποία αυξάνουν τη χοληστερίνη. Μία μικρή μερίδα εξασφαλίζει μέχρι και το 30% της απαιτούμενης ποσότητας ψευδαργύρου, καθώς και το 10%-20% της απαιτούμενης ημερήσιας ποσότητας σιδήρου που ο οργανισμός χρειάζεται. Αποτελεί καλή πηγή φωσφόρου και πάρα πολύ καλή πηγή νιασίνης, βιταμίνης Β6 και σεληνίου.